Στο κτήριο – κόσμημα, που ονομάζεται «Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου» και βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας λίγα μέτρα από το Αρχαιολογικό Μουσείο, διεξάγεται η κορυφαία και πιο σημαντική έκθεση οχημάτων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα.
Στην έκθεση «Made By Hellas» φιλοξενούνται δεκάδες οχήματα που έχουν φτιαχτεί από ελληνικά χέρια, αλλά ποτέ δεν έγιναν γνωστά στο ευρύ κοινό (τουλάχιστον τα περισσότερα) λόγω της γραφειοκρατίας.
Με πρωτοβουλία του Θ. Χαραγκιώνη, όλα τα ελληνικά οχήματα-δημιουργήματα βρίσκονται σε κοινή θέα για να μπορεί ο καθένας να μάθει την ιστορία του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ελάχιστοι πιστεύουν ότι μπορούμε να έχουμε βαριά βιομηχανία και να κοιτάζουμε στα μάτια τους διεθνείς παίκτες της αγοράς. Όμως, αν γυρίσουμε τον χρόνο πίσω και ανατρέξουμε σε γεγονότα, θα διαπιστώσουμε πως αν υπήρχε πέρα από την ιδιωτική πρωτοβουλία και κρατική, τώρα θα γράφαμε για άλλα πράγματα. Να θυμηθούμε το εργοστάσιο της Nissan στον Βόλο, τις πρωτότυπες κατασκευές που έμειναν στα χαρτιά ή παρατημένες σε κλειστά γκαράζ, τα όνειρα που δεν προχώρησαν, γιατί δεν υπήρξε βοήθεια…
Από ηλεκτρικά μέχρι… super car
Στην έκθεση «Made By Hellas», υπάρχει το θρυλικό Pony το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα κυκλοφορήσει φέτος, το ηλεκτρικό Enfield E8000 που κατασκευάστηκε στη Σύρο τη δεκαετία του ’70, το λεγόμενο super car Korres Project 4, τα σύγχρονα Fiat Barchetta και Audi A3 που έχουν σχεδιάσει Έλληνες (!), εκθέματα από πανεπιστήμια, το διθέσιο του Αντώνη Τζεν με τον κινητήρα των 50 κ.εκ., τα μοντέλα της Replicar Hellas, το ιδιόμορφο πλαίσιο του Δημήτρη Χατζηκακίδη κ.ά.
Πόσα οχήματα υπάρχουν
Συνολικά 59 εκθέματα μπορούν οι επισκέπτες να θαυμάσουν από κοντά και να μάθουν πράγματα που σίγουρα δεν γνώριζαν, όπως τις ικανότητες των ελλήνων κατασκευαστών. Σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώνουμε πως αν υπάρχει διάθεση και… τρέλα πολλά μπορούν να συμβούν. Και όλα αυτά, αρκεί να υπάρχει κρατική μέριμνα και υποστήριξη προκειμένου να πάρουν το σωστό δρόμο αυτές οι κατασκευές.
Η έκθεση Made By Hellas θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 30 Ιουνίου. Το «Eλληνικό Mουσείο Aυτοκινήτου» βρίσκεται Ιουλιανού 33-35 & Γ’ Σεπτεμβρίου 72-74. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο τηλέφωνο 210-8816187.
α/α | ΕΚΘΕΜΑΤΑ | Ιδιοκτήτης |
1 | Αραμπάς | EMA |
2 | Morris Minor Sedan | EMA |
3 | Morris Minor Traveller Acropole | EMA |
4 | Morris Minor Drophead | Γιώργος Βαλλινδάς, ΦΙΛΠΑ |
5 | mini Cooper rally | EMA |
6 | mini Cooper S racer | EMA |
7 | mini Van Olympic Airways | EMA |
8 | mini Countryman | EMA |
9 | mini Bicini prototype | Γιάννης Ρεϋμούνδος, ΦΙΛΠΑ |
10 | Wolsey Convertible | Παύλος Κεραμπός |
11 | mini Convertible | Παύλος Κεραμπός |
12 | Vande Plas 1300 | EMA |
13 | MEBEA Robin | EMA |
14 | ATTICA | Μαρίνος Καρώνης, ΦΙΛΠΑ |
15 | ALTA | EMA |
16 | ΤΟΝΑΚΟ | Αντώνης Τζεν |
17 | TZEN SPORT | Αντώνης Τζεν |
18 | Enfield 8000 | EMA |
19 | Κορρές 1 | Δημήτρης Κορρές |
20 | Κορρές 2 | Δημήτρης Κορρές |
21 | Κορρές 3 | Δημήτρης Κορρές |
22 | Κορρές 4 | Δημήτρης Κορρές |
23 | Austin Seven Opal (Ταγκαλάκης) | EMA |
24 | Θεολόγου | Νίκος Στρατογιαννάκης |
25 | Αντλία Hunia | EMA |
26 | Οδόμετρο | Κώστας Κοτσανάς |
27 | Μοτοσυκλέτα | Δημήτρης Κορρές |
28 | Μοτοσυκλέτα | ΕΜΜ |
29 | Μοτοσυκλέτα | ΕΜΜ |
30 | Μοτοσυκλέτα | ΕΜΜ |
31 | Μοτοσυκλέτα | ΕΜΜ |
32 | sunnyclist | Μανώλης Τσικανδυλάκης |
33 | ποδήλατο | Νίκος Μανάφης |
35 | Fiat amico | Δημήτρης Μαυρογιάννης |
36 | PONY military | Αντώνης Τζεν |
37 | Daihatsu Zebra | Ηλίας Νέγκας |
38 | SHERPA | Βασίλης Μιχελάς |
39 | PONY μοντέλο 1990 | NAMCO Κοντογούρης |
40 | Farmobil | NAMCO Κοντογούρης |
41 | FARMA | Αλέξανδρος Μανιατόπουλος |
42 | FARMA S | EMA |
43 | HELIOS | EMA |
44 | Mercedes G240 ELVO | Βασίλης Γκουζάνης, ΦΙΛΠΑ |
45 | Aston Martin Lagonda Saloon | EMA |
46 | FIAT Barchetta | Γιώργος Περαντζάκης |
47 | Bristol 406S | EMA |
48 | Replicar Hellas 550 | ReplicarHellas |
49 | Replicar Hellas 356 | ReplicarHellas |
50 | Super K | Παύλος Κεραμπός |
51 | Super K | Παύλος Κεραμπός |
52 | Παραμετρικό σασί | Δημήτρης Χατζηκακίδης |
53 | TUCER | Πολυτεχνείο Χανίων |
54 | Art12 | Αριστοτέλειο Θεσ/κη |
55 | Πυρφόρος | ΕΜΠ |
56 | Ερμής ηλιακή Φόρμουλα | Πανεπιστήμιο Πατρών |
57 | Formula | Πανεπιστήμιο Πατρών |
58 | Formula | Πανεπιστήμιο Πατρών |
59 | Formula racer | Παντελής Στυλιαράς |
Το λεγόμενο super car του Δημήτρη Κορρέ. To Korres Project 4 θα παραχθεί φέτος σε 4 μονάδες και θα διατεθούν σε Ευρώπη και Αμερική…
Το Sunnyclist είναι ένα υβριδικό ηλιακό τριθέσιο μοτοποδήλατο που έχει κατασκευαστεί στην Κρήτη. Έχει αυτονομία 200 χιλιόμετρα και μπορεί να κινηθεί με μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα…
Το αμιγώς ηλεκτρικό Enfield E8000 φτιάχτηκε τη δεκαετία του ΄70 στη Σύρο σε περισσότερα από 120 κομμάτια. Δυστυχώς η παραγωγή του σταμάτησε λόγω… γραφειοκρατίας
Το συγκεκριμένο buggy είναι ακόμα γνωστό στο ελληνικό κοινό…
Το θρυλικό Pony που κατασκεύαζε η Namco στην Θεσσαλονίκη…Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 στην ΔΕΘ…
Το Volanis Helios κατασκευάστηκε το 1981 και ήταν ένα πρωτότυπο σχεδιαστικά όχημα χωρίς μηχανικά μέρη… Φέρει την υπογραφή του Αντώνη Βολάνη…
Η ΕΛΒΟ κατασκεύασε για στρατιωτική χρήση περίπου 9.000 μονάδες της Mercedes G-Wagon…
Το Daihatsu Zebra κατασκευαζόταν εξολοκλήρου στην Ελλάδα από το 1981 έως το 1985…
Το προχωρημένο σχεδιαστικά ηλεκτρικό ποδήλατο του Νίκου Μανάφη…
Χιλιάδες τέτοια Nissan κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιο της μάρκας στο Βόλο…
Το Bistrol 406 σε μία πρωτότυπη μορφή που φέρει την υπογραφή της αρχιτεκτονικής ομάδας AKROPOLE – Design…
Το Fiat Barchetta σχεδιάστηκε από τον Ανδρέα Ζαπατίνα και την ομάδα του. H παραγωγή του άρχισε το 1995 και ολοκληρώθηκε δέκα χρόνια αργότερα…
Δύο μοντέλα της Replicar Hellas που εδρεύει στην Κατερίνη. Βασίζονται σε παλαιότερα μοντέλα της Porsche και κατασκευάζονται με πολύ υψηλά στάνταρτ. Για φέτος υπολογίζεται ότι θα εξαχθούν 45 μονάδες σε χώρες της Ευρώπης…
Την σχεδίαση της τελευταίας γενιάς του Audi A3 έχει επιμεληθεί ο Έλληνας σχεδιαστής Gary Telaak. Ο συγκεκριμένος κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη και μιλά άπταιστα ελληνικά…
Το παραμετρικό πλαίσιο του μηχανολόγου – μηχανικού Δημήτρη Χατζηκακίδη το οποίο εξελίσσει πολύ μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Ο συγκεκριμένος ήταν αυτός που είχε σκεφτεί πριν δεκαετίες τα φλας στους καθρέπτες αλλά όταν το έλεγε κάποιοι… γελούσαν!
To πρωτότυπο Super K είναι κατασκευή της εταιρείας Keraboss. Εφοδιάζεται με κινητήρα 1.0 λίτρου ο οποίος αποδίδει 118 ίππους…
To TZEN κατασκευάστηκε πριν από 40 χρόνια! Εφοδιάζεται με κινητήρα 50 κ.εκ. και φέρει αυτόματο κιβώτιο. Στην φωτογραφία είναι με τρεις ρόδες αλλά μπορεί να φτιαχτεί με τέσσερις και να λειτουργεί με ηλεκτροκινητήρα…
Η βιομηχανία ALTA, κατασκευάστρια μοτοποδηλάτων από το 1965, επεκτάθηκε το 1968 στην κατασκευή ενός τρίτροχου επιβατικού αυτοκινήτου με άδεια της Γερμανικής εταιρείας Fuldamobil όπως και το Attica 200 της εταιρείας ΒΙΟΠΛΑΣΤΙΚ Α.Ε.
Το Mini Beach Bar κατασκευάστηκε το 1961 σε 16 μονάδες. Εφοδιάζεται με κινητήρα 849 κ.εκ. και έχει τελική ταχύτητα 112 χλμ./ώρα… Κύριο χαρακτηριστικό είναι το… σαλόνι του!
Η… σέξι πρωτότυπη μοτοσικλέτα του Δημήτρη Κορρέ. Εφοδιάζεται με 6κύλινδρο κινητήρα 1.050 κ.εκ. και αποδίδει 104 ίππους…
To Austin Seven Opal Tourer κατασκευάστηκε το 1936…
Διασκευασμένα Morris σε διάφορες εκδοχές που φέρουν ελληνικά στοιχεία…
Ελληνική δικύλινδρη διπίστονη αντλία…
Το Korres Project 3 δείχνει τις δυνατότητές του….
Αυτό είναι το Korres Project 1 άπό όπου έγινε και η αρχή…
Η Aston Martin Lagonda φτιάχτηκε όταν η μάρκα ήταν ιδιοκτησίας του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Λιβανού…
Το ΑRT12 του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατασκευής 2011
Πηγή tastv.gr/article/aytokinita-made-greece