Μέσα στα επόμενα 15 χρόνια 3 δισ. άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα περάσουν στη μεσαία τάξη, προσφέροντας τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης για την παγκόσμια οικονομία και τις επιχειρήσεις
Περιστασιακά, εμφανίζεται μία ευκαιρία τόσο γιγαντιαία που είναι αδύνατον να μην την δει κανείς.
Σε έκθεσή της η Bank of America Merrill Lynch υπογραμμίζει ότι μια τέτοια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις και την οικονομική ανάπτυξη είναι η έκρηξη της παγκόσμιας μεσαίας τάξης.
«Σε έναν κόσμο πεινασμένο για ανάπτυξη, πιστεύουμε ότι η απάντηση βρίσκεται στην εξύψωση των 4,5 δισ. ανθρώπων που βρίσκονται στη βάση της οικονομικής πυραμίδας», γράφει η επενδυτική ομάδα της BofA ML.
«Αυτά τα «χαμηλότερα δισεκατομμύρια» κερδίζουν μόνο 1-10 δολ./ημέρα, αλλά έχουν 5 τρισ. αγοραστικής δύναμης και 7,4 τρισ. πλούτου».
Το σημείωμα των αναλυτών αναφέρει ότι πολλοί από αυτούς τους ανθρώπους είναι νέοι, κυρίως στις αστικές περιοχές και τεχνολογικά συνδεδεμένοι.
Επιπλέον, οι τάσεις που στηρίζουν την κατανάλωση και το εισόδημα της ανάπτυξης, όπως η εκπαίδευση και η πρόσβαση σε σταθερή στέγη βρίσκονται σε άνοδο, η οποία θα πρέπει λογικά να οδηγήσει σε αύξηση των καταναλωτικών δαπανών.
Προσθέστε όλες αυτές τις τάσεις και έχετε μια στροφή στην μεσαία τάξη όπως ποτέ πριν στο παρελθόν.
«Τα «χαμηλότερα δισεκατομμύρια» θα οδηγήσουν την ανάπτυξη της παγκόσμιας μεσαίας τάξης, η οποία θα επεκταθεί με ρυθμούς που έχουμε δει μόνο κατά τη διάρκεια της βιομηχανικής επανάστασης στον 19ο αιώνα και μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Κάθε λεπτό, 30 νοικοκυριά από τις αναδυόμενες οικονομίες εισέρχονται στην παγκόσμια μεσαία τάξη», γράφει η ομάδα της BofA ML.
«Μέχρι το 2030, η παγκόσμια μεσαία τάξη, δηλαδή τα νοικοκυριά με ημερήσια δαπάνη των 10-100 αμερικανικών δολαρίων ανά κάτοικο (σε όρους ισοτιμίας αγοραστικής δύναμης), αναμένεται να αυξηθεί σε 4,9 δισ. ανθρώπους, δηλαδή κατά 3 δισ. άτομα σε σχέση με σήμερα.
Αυτό θα αυξήσει αλματωδώς την κατανάλωση της παγκόσμιας μεσαίας τάξης.
Με βάση τις εκτιμήσεις της, η ομάδα αναλυτών της BofA πιστεύει ότι οι δαπάνες από αυτή την ομάδα θα εκτιναχθούν από 21 τρισ. δολ. το 2009 σε 56 τρισ. δολ. το 2030 και 84 τρισ. το 2050.
Μεγάλο μέρος της αύξησης θα προέλθει από τις αναδυόμενες αγορές.
«Μέχρι το 2030, οι κορυφαίες 12 αναδυόμενες αγορές και μόνο θα αντιπροσωπεύουν το 33% των παγκόσμιων καταναλωτικών δαπανών.
Ο ετήσιος ρυθμός αύξησης του μέσου εισοδήματος των φτωχότερων ομάδων έχει ξεπεράσει την μεσαία τάξη από τις αρχές του 1990», σημειώνει η ομάδα αναλυτών.
«Δεδομένου ότι οι καταναλωτές στις αναδυόμενες αγορές επωφελούνται από την αύξηση της αγοραστικής δύναμης, οι συνήθειες κατανάλωσης αναμένεται να ξεφύγουν από τα βασικά προϊόντα και υπηρεσίες (δηλαδή τροφή και ρουχισμό).
Αυτό θα πρέπει να κατευθύνει την ανάπτυξη σε εξειδικευμένες βιομηχανίες, όπως είναι τα επώνυμα ενδύματα, ο πολιτισμός, η εκπαίδευση, η υγειονομική περίθαλψη και άλλα».
Αυτή η αύξηση δεν αποτελεί καλή είδηση μόνο για εκείνους τους ανθρώπους που διακινούνται στην παγκόσμια μεσαία τάξη, αλλά παρουσιάζει επίσης μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις που κάνουν την εξυπηρέτηση αυτών των ανθρώπων μέρος της βασικής στρατηγικής τους.
«Οι εταιρείες αυτές παρέχουν αγαθά, υπηρεσίες και μέσα διαβίωσης σε μια εμπορικά βιώσιμη βάση προς τα «χαμηλότερα δισεκατομμύρια», κάνοντάς τους μέρος της αλυσίδας αξίας των βασικών δραστηριοτήτων τους ως προμηθευτές, διανομείς, λιανοπωλητές ή τους πελάτες», τονίζεται στην έκθεση.
«Αυτό πυροδοτεί την καινοτομία, ενισχύει τις αλυσίδες αξίας, χτίζει πιο αποτελεσματικές λειτουργίες, αποκαλύπτει νέες πηγές κερδοφορίας και ενισχύει τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα».
Όχι μόνο υπάρχει μια καλή είδηση για τους καταναλωτές που κινούνται στην μεσαία τάξη, αλλά και οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν και να χτίσουν πάνω σε αυτή την ιστορική ευκαιρία.
Συνολικά, φαίνεται ότι η ανάπτυξη της μεσαίας τάξης θα είναι μια από τις μεγαλύτερες οικονομικές τάσεις του μέλλοντος.
Σε έκθεσή της η Bank of America Merrill Lynch υπογραμμίζει ότι μια τέτοια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις και την οικονομική ανάπτυξη είναι η έκρηξη της παγκόσμιας μεσαίας τάξης.
«Σε έναν κόσμο πεινασμένο για ανάπτυξη, πιστεύουμε ότι η απάντηση βρίσκεται στην εξύψωση των 4,5 δισ. ανθρώπων που βρίσκονται στη βάση της οικονομικής πυραμίδας», γράφει η επενδυτική ομάδα της BofA ML.
«Αυτά τα «χαμηλότερα δισεκατομμύρια» κερδίζουν μόνο 1-10 δολ./ημέρα, αλλά έχουν 5 τρισ. αγοραστικής δύναμης και 7,4 τρισ. πλούτου».
Το σημείωμα των αναλυτών αναφέρει ότι πολλοί από αυτούς τους ανθρώπους είναι νέοι, κυρίως στις αστικές περιοχές και τεχνολογικά συνδεδεμένοι.
Επιπλέον, οι τάσεις που στηρίζουν την κατανάλωση και το εισόδημα της ανάπτυξης, όπως η εκπαίδευση και η πρόσβαση σε σταθερή στέγη βρίσκονται σε άνοδο, η οποία θα πρέπει λογικά να οδηγήσει σε αύξηση των καταναλωτικών δαπανών.
Προσθέστε όλες αυτές τις τάσεις και έχετε μια στροφή στην μεσαία τάξη όπως ποτέ πριν στο παρελθόν.
«Τα «χαμηλότερα δισεκατομμύρια» θα οδηγήσουν την ανάπτυξη της παγκόσμιας μεσαίας τάξης, η οποία θα επεκταθεί με ρυθμούς που έχουμε δει μόνο κατά τη διάρκεια της βιομηχανικής επανάστασης στον 19ο αιώνα και μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Κάθε λεπτό, 30 νοικοκυριά από τις αναδυόμενες οικονομίες εισέρχονται στην παγκόσμια μεσαία τάξη», γράφει η ομάδα της BofA ML.
«Μέχρι το 2030, η παγκόσμια μεσαία τάξη, δηλαδή τα νοικοκυριά με ημερήσια δαπάνη των 10-100 αμερικανικών δολαρίων ανά κάτοικο (σε όρους ισοτιμίας αγοραστικής δύναμης), αναμένεται να αυξηθεί σε 4,9 δισ. ανθρώπους, δηλαδή κατά 3 δισ. άτομα σε σχέση με σήμερα.
Αυτό θα αυξήσει αλματωδώς την κατανάλωση της παγκόσμιας μεσαίας τάξης.
Με βάση τις εκτιμήσεις της, η ομάδα αναλυτών της BofA πιστεύει ότι οι δαπάνες από αυτή την ομάδα θα εκτιναχθούν από 21 τρισ. δολ. το 2009 σε 56 τρισ. δολ. το 2030 και 84 τρισ. το 2050.
Μεγάλο μέρος της αύξησης θα προέλθει από τις αναδυόμενες αγορές.
«Μέχρι το 2030, οι κορυφαίες 12 αναδυόμενες αγορές και μόνο θα αντιπροσωπεύουν το 33% των παγκόσμιων καταναλωτικών δαπανών.
Ο ετήσιος ρυθμός αύξησης του μέσου εισοδήματος των φτωχότερων ομάδων έχει ξεπεράσει την μεσαία τάξη από τις αρχές του 1990», σημειώνει η ομάδα αναλυτών.
«Δεδομένου ότι οι καταναλωτές στις αναδυόμενες αγορές επωφελούνται από την αύξηση της αγοραστικής δύναμης, οι συνήθειες κατανάλωσης αναμένεται να ξεφύγουν από τα βασικά προϊόντα και υπηρεσίες (δηλαδή τροφή και ρουχισμό).
Αυτό θα πρέπει να κατευθύνει την ανάπτυξη σε εξειδικευμένες βιομηχανίες, όπως είναι τα επώνυμα ενδύματα, ο πολιτισμός, η εκπαίδευση, η υγειονομική περίθαλψη και άλλα».
Αυτή η αύξηση δεν αποτελεί καλή είδηση μόνο για εκείνους τους ανθρώπους που διακινούνται στην παγκόσμια μεσαία τάξη, αλλά παρουσιάζει επίσης μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις που κάνουν την εξυπηρέτηση αυτών των ανθρώπων μέρος της βασικής στρατηγικής τους.
«Οι εταιρείες αυτές παρέχουν αγαθά, υπηρεσίες και μέσα διαβίωσης σε μια εμπορικά βιώσιμη βάση προς τα «χαμηλότερα δισεκατομμύρια», κάνοντάς τους μέρος της αλυσίδας αξίας των βασικών δραστηριοτήτων τους ως προμηθευτές, διανομείς, λιανοπωλητές ή τους πελάτες», τονίζεται στην έκθεση.
«Αυτό πυροδοτεί την καινοτομία, ενισχύει τις αλυσίδες αξίας, χτίζει πιο αποτελεσματικές λειτουργίες, αποκαλύπτει νέες πηγές κερδοφορίας και ενισχύει τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα».
Όχι μόνο υπάρχει μια καλή είδηση για τους καταναλωτές που κινούνται στην μεσαία τάξη, αλλά και οι επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν και να χτίσουν πάνω σε αυτή την ιστορική ευκαιρία.
Συνολικά, φαίνεται ότι η ανάπτυξη της μεσαίας τάξης θα είναι μια από τις μεγαλύτερες οικονομικές τάσεις του μέλλοντος.
Πηγή:bankingnews