Η τροπολογία προβλέπει μειώσεις για τα παλαιότερα οχήματα και επιβολή τελών κυκλοφορίας στα υβριδικά. Συνολικά πάντως εκτιμάται ότι το κράτος θα έχει αυξημένα έσοδα κατά 13 εκατ. ευρώ. Τα οχήματα κατηγοριοποιούνται με βάση το έτος ταξινόμησης ως εξής:
(1) Α’ ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000, (2) α’ ταξινόμηση 2001-2005 και(3) α’ ταξινόμηση από το 2006 και μετά, ενώ διατηρείται ο διαχωρισμός για επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα πρώτη φορά μετά την 1η Νοεμβρίου 2010.
Στις τρεις πρώτες κατηγορίες τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου και είναι ενιαία για ΙΧ έως 1.357 κ.ε., ενώ στη συνέχεια τα ΙΧ τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν έως το 2000 έχουν μικρότερα τέλη σε σχέση με τα ποιο «νέα».
Για αυτοκίνητα για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η πρώτη κλίμακα στην οποία επιβάλλονται μηδενικά τέλη (0-100 γρ. διοξειδίου) περιορίζεται στα 90 γρ. διοξειδίου και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας τα οποία κυμαίνονται από 0,9 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 έως 3,72 ευρώ.
Αναλυτικά οι αλλαγές έχουν ως εξής:
Για επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά τα ετησίως επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας βάση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τροποποιούνται ως εξής: