Η επιβολή ενός τέτοιου φόρου, ωστόσο, θεωρείται δεδομένο ότι θα προκαλέσει μεγάλο πλήγμα στην επενδυτική ελκυστικότητα της χώρας διότι όπου επιβλήθηκε οδήγησε σε φυγή κεφαλαίων και μετανάστευση εύπορων φορολογούμενων (π.χ. στη Γαλλία).
Η πιθανότητα επιβολής ενός φόρου πλούτου δεν βρίσκεται στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης για τη δεύτερη αξιολόγηση αλλά αποτελεί μια εφεδρεία για μελλοντικές δημοσιονομικές ανάγκες. Στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης για να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση βρίσκονται τα εξής τσουχτερά μέτρα:
-η μείωση του αφορολόγητου ορίου από το 2018 προκειμένου να επιτευχθεί ο δημοσιονομικός στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ. Τα σενάρια που εξετάζονται στο υπουργείο Οικονομικών προβλέπουν μείωση του αφορολόγητου στα 7.000 ή και 6.000 ευρώ πλήττοντας μεσαία και χαμηλά εισοδήματα
-η αύξηση του μεσαίου συντελεστή ΦΠΑ από το 13% στο 14%. Από την αύξηση πρόκειται να ανατιμηθούν είδη και υπηρεσίες ευρείας κατανάλωσης, όπως είναι το ηλεκτρικό ρεύμα, η ύδρευση και τα νωπά τρόφιμα. Επίσης θα πληγεί και η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος καθώς ο μεσαίος συντελεστής επιβάλλεται στις διανυκτερεύσεις των ξενοδοχείων
-η κατάργηση των τελευταίων φοροαπαλλαγών στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων. Έτσι, στο τραπέζι βρίσκεται η κατάργηση της έκπτωσης 1,5% που γίνεται στην παρακράτηση του φόρου μισθωτών υπηρεσιών και της έκπτωσης φόρου για ιατρικά έξοδα.
Το νέο φορολογικό πακέτο αναμένεται να οριστικοποιηθεί με την νέα έλευση των επικεφαλής των θεσμών εντός του Ιανουαρίου.
Πηγή capital