Μέσα στις προσεχείς εβδομάδες αναμένεται να οριστικοποιηθεί το μοντέλο που θα χρησιμοποιήσει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) προκειμένου να πωλήσει το 30% της «Αερολιμήν Αθηνών», της εταιρείας που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα, με παράλληλη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης κατά 20 χρόνια.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας υποστήριξε χθες στο Bloombergπως η διοίκηση του ταμείου «βάζει σε προτεραιότητα» την πώληση του συγκεκριμένου ποσοστού.
Στο παράρτημα του μνημονίου με τις εκκρεμότητες των ιδιωτικοποιήσεων αναφέρονταν πως εξετάζονται δύο λύσεις: Η εισαγωγή των μετοχών της «Αερολιμήν Αθηνών» στο Χρηματιστήριο (σενάριο που ακούγεται επί χρόνια) ή η πώληση του 30% μέσω πλειοδοτικής διαδικασίας.
Στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν να επιλέξουν μεταξύ συγκεκριμένων εναλλακτικών: Πρώτον,να προχωρήσουν πρώτα στην 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης που λήγει το 2026 και στη συνέχεια σε πώληση μετοχών (μέσω εισαγωγής σε χρηματιστήριο ή πλειοδοτικού διαγωνισμού).
Δεύτερον, να πωλήσουν πρώτα το 30% (το υπόλοιπο 25% θα παραμείνει στο δημόσιο) και στη συνέχεια να επεκταθεί η σύμβαση. Τρίτον, να προχωρήσει σε πλειοδοτικό διαγωνισμό με αυτόματη παράταση της σύμβασης μέχρι το 2046. Η τελευταία επιλογή θα δυσαρεστούσε, πιθανώς, τους υφιστάμενους μετόχους (το καναδικό fund PSP το οποίο είχε αγοράσει περί το 26,7% των μετοχών από τη γερμανική Hochtief).
Εκτός και αν θέλουν να διατηρήσουν το ποσοστό τους μέχρι το 2026 που λήγει η παρούσα σύμβαση.
Για την «Αερολιμήν Αθηνών», η οποία φέρεται να εξετάζει νέα επένδυση, ύψους περί τα 300 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή νέου αεροσταθμού ώστε να ανταπεξέλθει στην αυξημένη τουριστική κίνηση που προβλέπεται για τα επόμενα χρόνια, είχε υπάρξει ενδιαφέρον από κινεζικούς ομίλους. Εκπρόσωποι της Shenzhen Airport και της Friedmann Pacific Asset Management Limited (FPAM) είχαν συναντηθεί ακόμα και με τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.
Τελικώς, την περασμένη άνοιξη ο επικεφαλής της FPAM εξαφανίστηκε! Μάλιστα εξαιτίας της εξαφάνισής του αντιμετωπίζει προβλήματα η υπόθεση ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου της Τουλούζης στη Γαλλία, καθώς στο σχετικό διαγωνισμό είχε επικρατήσει η FPAM.
Πηγή : euro2day.gr