Τα διοικητικά πρόστιμα αρχικά θα ξεπερνούν τις 5000 ευρώ
Το πρώτο βήμα κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων κάνει το υπουργείο Οικονομικών και αφορά την υλοποίηση της …λευκής λίστας των πρατηρίων υγρών καυσίμων.
Όμως το κυνήγι και η πάταξη των λαθρεμπόρων καυσίμων απαιτεί τη συνεργασία των συναρμοδίων υπουργείων, όπως είναι το Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Η παράνομη διακίνηση καυσίμων οφείλεται στην ατελέσφορη ελληνική νομοθεσία, η οποία για δεκαετίες δίνει τη …μάχη χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα.
Πάντως, το υπουργείο Οικονομικών με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδη, θα καταρτιστεί μία «λευκή λίστα» που θα περιλαμβάνει τον αριθμό των πρατηρίων υγρών καυσίμων που έχουν εγκαταστήσει το σύστημα εισροών εκροών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), το σύνολο σχεδόν των πρατηρίων καύσιμων έχουν εγκαταστήσει σύστημα εισροών – εκροών και ο συνολικός τους αριθμός ανέρχεται περίπου σε 5.000 πρατήρια.
Με την εφαρμογή της «λευκής λίστας» θα μεταφερθούν ευθύνες και στις εταιρείες πετρελαιοειδών που προμηθεύουν με καύσιμα τα πρατήρια.
Η εταιρεία που πήρε εντολή για την αποστολή καυσίμων θα είναι υποχρεωμένη να διασταυρώνει στα στοιχεία του πρατηριούχου με αυτά που θα έχουν αναρτηθεί στη λευκή λίστα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και θα αναγράφονται στο δελτίο αποστολής.
Η νέα νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών θα προβλέπει πρόστιμα για την εταιρεία που εφοδιάζει με καύσιμα ένα πρατήριο που δεν είναι στη λευκή λίστα.
Τα διοικητικά πρόστιμα αρχικά θα ξεπερνούν τις 5000 ευρώ, τα οποία θα προσαυξάνονται κατά 1000 ευρώ ανάλογα με τις ποσότητες καυσίμων που μεταφέρονται στο παράνομο πρατήριο.
Μέχρι σήμερα το καθεστώς εισροών εκροών δεν αναγνώρισε συνυπευθυνότητα του προμηθευτή καυσίμων, ο οποίος τις περισσότερες φορές είχε ως δικαιολογία τις διαβεβαιώσεις του πρατηριούχου ότι είχε εγκαταστήσει το σύστημα εισροών – εκροών.
Ανάμεσα στα αρνητικά ήταν ότι οι πληροφορίες που συγκεντρώνονταν παρέμεναν αναξιοποίητες στη ΓΓΠΣ, καθώς δεν είχε προβλεφθεί η αξιοποίηση τους.
Πηγές του υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν στο bankingnews ότι μόλις 2500 πρατήρια χρησιμοποιούν σύστημα εκροών – εισροών.
Ακόμη και αυτοί που το έχουν εντάξει με διάφορα τεχνικά προβλήματα το καθιστούν μη λειτουργικό, με αποτέλεσμα να ακυρώνεται η χρησιμότητα τους συστήματος.
Ο κ. Δημήτρης Μακρυβέλιος, σύμβουλος της ΠΟΠΕΚ, είπε στο bankingnews ότι οι πρατηριούχοι έγιναν «όμηροι» των εταιρειών που τους εγκατέστησαν το σύστημα εισροών εκροών διότι οι οικονομικές τους απαιτήσεις για τη συντήρησή του το κόστος ξεπερνά τα 1000 ευρώ το χρόνο.
Προσθέτει ότι οικονομικές απαιτήσεις τους από τον έναν χρόνο στο άλλον αυξάνονται έως 15% ανάλογα με τις απαιτήσεις της εταιρείας.
Όμως το κυνήγι και η πάταξη των λαθρεμπόρων καυσίμων απαιτεί τη συνεργασία των συναρμοδίων υπουργείων, όπως είναι το Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Η παράνομη διακίνηση καυσίμων οφείλεται στην ατελέσφορη ελληνική νομοθεσία, η οποία για δεκαετίες δίνει τη …μάχη χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα.
Πάντως, το υπουργείο Οικονομικών με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδη, θα καταρτιστεί μία «λευκή λίστα» που θα περιλαμβάνει τον αριθμό των πρατηρίων υγρών καυσίμων που έχουν εγκαταστήσει το σύστημα εισροών εκροών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), το σύνολο σχεδόν των πρατηρίων καύσιμων έχουν εγκαταστήσει σύστημα εισροών – εκροών και ο συνολικός τους αριθμός ανέρχεται περίπου σε 5.000 πρατήρια.
Με την εφαρμογή της «λευκής λίστας» θα μεταφερθούν ευθύνες και στις εταιρείες πετρελαιοειδών που προμηθεύουν με καύσιμα τα πρατήρια.
Η εταιρεία που πήρε εντολή για την αποστολή καυσίμων θα είναι υποχρεωμένη να διασταυρώνει στα στοιχεία του πρατηριούχου με αυτά που θα έχουν αναρτηθεί στη λευκή λίστα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και θα αναγράφονται στο δελτίο αποστολής.
Η νέα νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών θα προβλέπει πρόστιμα για την εταιρεία που εφοδιάζει με καύσιμα ένα πρατήριο που δεν είναι στη λευκή λίστα.
Τα διοικητικά πρόστιμα αρχικά θα ξεπερνούν τις 5000 ευρώ, τα οποία θα προσαυξάνονται κατά 1000 ευρώ ανάλογα με τις ποσότητες καυσίμων που μεταφέρονται στο παράνομο πρατήριο.
Μέχρι σήμερα το καθεστώς εισροών εκροών δεν αναγνώρισε συνυπευθυνότητα του προμηθευτή καυσίμων, ο οποίος τις περισσότερες φορές είχε ως δικαιολογία τις διαβεβαιώσεις του πρατηριούχου ότι είχε εγκαταστήσει το σύστημα εισροών – εκροών.
Ανάμεσα στα αρνητικά ήταν ότι οι πληροφορίες που συγκεντρώνονταν παρέμεναν αναξιοποίητες στη ΓΓΠΣ, καθώς δεν είχε προβλεφθεί η αξιοποίηση τους.
Πηγές του υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν στο bankingnews ότι μόλις 2500 πρατήρια χρησιμοποιούν σύστημα εκροών – εισροών.
Ακόμη και αυτοί που το έχουν εντάξει με διάφορα τεχνικά προβλήματα το καθιστούν μη λειτουργικό, με αποτέλεσμα να ακυρώνεται η χρησιμότητα τους συστήματος.
Ο κ. Δημήτρης Μακρυβέλιος, σύμβουλος της ΠΟΠΕΚ, είπε στο bankingnews ότι οι πρατηριούχοι έγιναν «όμηροι» των εταιρειών που τους εγκατέστησαν το σύστημα εισροών εκροών διότι οι οικονομικές τους απαιτήσεις για τη συντήρησή του το κόστος ξεπερνά τα 1000 ευρώ το χρόνο.
Προσθέτει ότι οικονομικές απαιτήσεις τους από τον έναν χρόνο στο άλλον αυξάνονται έως 15% ανάλογα με τις απαιτήσεις της εταιρείας.
Πηγή: bankingnews.gr