Πάνω από 920.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας από ένα έως και 5 χρόνια, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του enikonomia και πλέον έχουν εισέλθει στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών, ώστε να αντληθούν άμεσα έσοδα και να μην επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες ΙΧ που είναι συνεπείς και καταβάλλουν τα τέλη κάθε χρόνο.
Μάλιστα οι απώλειες που έχουν δημιουργήσει στα δημόσια έσοδα οι 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν καταβάλλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, σύμφωνα με το πλέον ευνοϊκό σενάριο που προβλέπει την απώλεια μόλις 120 ευρώ ανά όχημα (αφορά τέλη για ΙΧ με κυβισμό έως 1.071 κ.εκ.), ανέρχονται σε 110,4 εκατ. ευρώ, χωρίς να έχουν υπολογιστεί με το διπλάσιο ποσό των 240 ευρώ που επιβάλλεται για εκπρόθεσμη εξόφληση, καθώς τότε θα ανέρχονταν σε 220,8 εκατ. ευρώ!
Βέβαια είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως δεν κυκλοφορούν παράνομα μόνο αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.071 κ.εκ. αλλά και 1,4 και 1,6 και 2λιτρα, ή ακόμη και μεγαλύτερου κυβισμού.
Οπότε, αν ο μέσος όρος οφειλής ανά όχημα ανέρχεται σε 200 ευρώ, τότε οι απώλειες στα έσοδα εκτοξεύονται σε 184 εκατ. ευρώ, ενώ αν υπολογιστούν οι απώλειες με διπλάσιο το ποσό οφειλής ανά όχημα εξαιτίας της εκπρόθεσμης καταβολής, τότε οι απώλειες αγγίζουν τα 368 εκατ. ευρώ!
Αν λοιπόν το κράτος καταφέρει να πατάξει το φαινόμενο «Δεν Πληρώνω» στα τέλη κυκλοφορίας, τότε αυτά δεν θα χρειαστεί να αυξηθούν καθώς θα έχει ανευρεθεί ένα πολύ «δυνατό» ισοδύναμο, που είναι ικανό από μόνο του να καλύψει πολλές έκτακτες ανάγκες του κράτους.
Σε αντίθετη περίπτωση, αν δεν εισπραχθούν τα τέλη κυκλοφορίας από τους 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που κυκλοφορούν παράνομα και αντ’ αυτού αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να «τιναχτεί» ο προϋπολογισμός στον «αέρα» εξαιτίας των μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας από κατόχους που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, ή να αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που δεν θα πληρώνουν τα ετήσια τέλη…
Να τονίσουμε πως τα 920.000 ΙΧ που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν πληρώσει οι ιδιοκτήτες τους τέλη κυκλοφορίας εννοείται πως είναι ανασφάλιστα και βέβαια χωρίς να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ…
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.110.873 αυτοκίνητα στα τέλη του 2014.
Από το σύνολο των 5,1 εκατ. ΙΧ μόλις 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες κατέβαλαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2015, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πως για περισσότερα από 1,4 εκατ. ΙΧ δεν έχει καταβληθεί τέλος.
Ωστόσο, αν συνυπολογίσει κανείς τις περίπου 500.000 ΙΧ που βρίσκονται σε ακινησία, τότε το αποτέλεσμα αποδεικνύει πως πάνω από 920.000 οχήματα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν καταβάλει οι ιδιοκτήτες τους τα ετήσια τέλη. Δηλαδή σχεδόν ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα κυκλοφορεί χωρίς να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας.
Σύνδεση με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος
Τα τέλη κυκλοφορίας δεν συνδέονται με το εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος, με αποτέλεσμα να παραμένουν στα αζήτητα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά τη σύνδεση των οφειλών τελών με το εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος, ώστε οι ιδιοκτήτες ΙΧ να μην μπορούν να αφήνουν απλήρωτα τα τέλη, δημιουργώντας τεράστια ελλείμματα στα δημοσιονομικά έσοδα.
Να υπενθυμίσουμε πως η αποστολή οφειλών για ανεξόφλητα τέλη κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 2008 και είχαν τονωθεί σημαντικά τα έσοδα του κράτους. Αναλυτές εκτιμούν πως ακόμη και αν δεν επιβληθούν τα πρόστιμα (διπλασιασμός του κόστους των Τελών Κυκλοφορίας) και η εισπραξιμότητα από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας 920.000 ΙΧ ανέλθει σε ποσοστό 50%, τότε θα εισπράξει τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ!
Αγορασμένα ΙΧ που ποτέ δεν μεταβιβάστηκαν
Σε «μάστιγα» τείνει να εξελιχθεί η αγορά αυτοκινήτων από επιτήδειους οι οποίοι καταβάλλουν κανονικά το τίμημα του οχήματος στον πωλητή δίδοντας πλαστά στοιχεία και κατόπιν δεν ολοκληρώνουν ποτέ τη μεταβίβαση του οχήματος.
Ειδικότερα, χιλιάδες είναι πλέον τα κρούσματα από ανυποψίαστους ιδιοκτήτες τους οποίους τους επισκέπτονταν οι επιτήδειοι συνήθως απογευματινές ώρες, όπου ήταν κλειστές οι Διευθύνσεις Μεταφορών, και τους έπειθαν να κάνουν μια υπεύθυνη δήλωση σε κάποιο Αστυνομικό Τμήμα ή ΚΕΠ, ώστε να μεταβιβάσουν μόνοι τους την επόμενη ημέρα το αυτοκίνητο.
Ωστόσο, παρά το γεγονός πως οι πωλητές είχαν εισπράξει ολόκληρο το ποσό πώλησης του οχήματός τους, δεν είχαν αντιληφθεί πως το όχημα παρέμενε φορολογικά στο όνομά τους, με ανυπολόγιστες συνέπειες.
Το λιγότερο είναι να φαίνεται πως χρωστούν στην εφορία χρήματα από μη καταβολή Τελών Κυκλοφορίας, ενώ στη χειρότερη το όχημα να έχει εμπλακεί σε κάποιο τροχαίο και αν ήταν και ανασφάλιστο…
Να επισημάνουμε πως δεν μπορεί να δηλωθεί κλοπή στην Αστυνομία καθώς υπάρχει αγοραπωλησία του οχήματος και οι πρώην ιδιοκτήτες πρέπει να μεταβούν στα εκάστοτε Αστυνομικά Τμήματα Τροχαίας που ανήκουν για να κάνουν μήνυση, ώστε να γλιτώσουν από τα μη καταβληθέντα Τέλη Κυκλοφορίας ή άλλα χειρότερα πρόστιμα και διώξεις…
Πηγή : euro2day.gr