Το franchise αναπτύσσεται παρά την κρίση

  • Νοέμβριος 9, 2015
Ο βασικός λόγος που το franchise συνεχίζει να αναπτύσσεται εν μέσω κρίσης είναι το ιδιαίτερο καθεστώς λειτουργίας των εταιριών, καθώς στηρίζεται σε «δοκιμασμένες» συνταγές, σημειώνει ο Μαξ Κωσταντινίδης, διοργανωτής της έκθεσης KEM Franchise.
Η Βόρεια Ελλάδα υποδέχεται ένα από τα σημαντικότερα επιχειρηματικά γεγονότα, τη διεθνή έκθεση KEM FRANCHISE προσφέροντας στο ευρύ κοινό τη δυνατότητα να ενημερωθεί για τις επιτυχημένες επιχειρηματικές συνταγές που υπάρχουν στην αγορά και να ανοίξει άμεσα τη δική του επιχείρηση.

Ειδικότερα, στις 13-15 Νοεμβρίου επιτυχημένα ονόματα από τον χώρο του franchise υποδέχονται στο ξενοδοχείο Porto Palace στη Θεσσαλονίκη, επίδοξους επιχειρηματίες από όλη την Ελλάδα και παρουσιάζουν «έτοιμες» επιχειρηματικές λύσεις όπως αυτές λειτουργούν στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Μαξ Κωνσταντινίδης: «Το franchise ανοίγει επιχειρήσεις, όταν όλα κλείνουν…»

Σύμφωνα με τον διοργανωτή της έκθεσης ΚΕΜ FRANCHISE, κ. Μαξ Κωνσταντινίδη, «το franchise εξακολουθεί να αντέχει σε μια περίοδο ύφεσης, capital controls και έντονου ανταγωνισμού. Βασικός λόγος είναι το ιδιαίτερο καθεστώς λειτουργίας των εταιριών franchise οι οποίες αποτελούν «δοκιμασμένες» συνταγές που δεν αφήνουν περιθώρια αποτυχίας. Ο κλάδος εξακολουθεί να αναπτύσσεται παρά το γεγονός ότι έχουν κλείσει τουλάχιστον 250.000 επιχειρήσεις το τελευταίο διάστημα προκαλώντας ντόμινο αλυσιδωτών αρνητικών εξελίξεων στην ευρύτερη οικονομία».

Το franchise με στοιχεία και αριθμούς

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση που δημοσίευσε το Παρατηρητήριο Franchise για το α΄ τετράμηνο του 2015, το franchise προσφέρει βασική εναλλακτική λύση για επιχειρηματίες που θέλουν να αναπτύξουν δραστηριότητα εν μέσω κρίσης.

Η αυξημένη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων που έχουν ενταχθεί σε δίκτυα οφείλεται στην ιδιαίτερη δομή και λειτουργία τους καθώς, όπως αναφέρεται,:

• Λειτουργούν με καλύτερα περιθώρια κέρδους
• Διαθέτουν μοναδικά προϊόντα και διαφοροποιούνται
• Αποτελούν εγγύηση για τους καταναλωτές, λόγω της αξιοπιστίας του brand/δικτύου.
• Επωφελούνται από προσφορές, προωθητικές ενέργειες και διαφημίσεις της μητρικής εταιρείας.
• Ανανεώνουν concept και προϊοντικό μίγμα, ώστε να παραμένουν συνέχεια ανταγωνιστικά.

Απαίτηση για ένταξη του franchise στο ΕΣΠΑ

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά στη χρηματοδότηση των εταιριών franchise ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο ένταξής τους στο ΕΣΠΑ 2014-2020, καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις του Συνδέσμου Franchise Ελλάδος με τον υφυπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού αρμόδιο για θέματα ΕΣΠΑ, Αλέξη Χαρίτση

Οι κλάδοι που έρχονται πρώτοι στις προτιμήσεις του επιχειρηματικού κοινού

Όπως προκύπτει από έρευνα που δημοσιεύθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης KEM Franchise, τρεις στους 10 επιχειρηματίες αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες στον κλάδο της εστίασης και τρεις στους τέσσερις σχεδιάζουν να επενδύσουν έως 100.000 ευρώ ως αρχικό κεφάλαιο.

Η μικρή εστίαση και ο καφές προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον λόγω του σχετικά μικρού αρχικού κεφαλαίου που απαιτείται και τις λιτές και ευέλικτες δομές, ενώ υπάρχουν υψηλά περιθώρια μικτού κέρδους. Άνοδο παρουσιάζει ωστόσο και ο κλάδος της ομορφιάς και των καλλυντικών καθώς και ο κλάδος λιανικής τροφίμων όπως είναι τα σούπερ-μάρκετ και μίνι-μάρκετ.

Συγκεκριμένα, ο κλάδος της ομορφιάς και των καλλυντικών παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον και υψηλό δείκτη ανάπτυξης, κυρίως μέσω των αλυσίδων αρωμάτων και προϊόντων περιποίησης. Παράλληλα, τα μίνι μάρκετ και σουπερμάρκετ κεντρίζουν διαχρονικά το επενδυτικό ενδιαφέρον, προσφέροντας επιχειρηματικές λύσεις με υψηλούς κύκλους εργασιών και κερδοφορία.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ και της ΕΛ.ΣΤΑΤ την πενταετία 2010-2014 το λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζει αύξηση της απασχόλησης κατά 1,60%, σε αντίθεση με το σύνολο του λιανικού εμπορίου το οποίο παρουσιάζει μείωση κατά 7,15% και συνολικά με την ελληνική οικονομία η οποία παρουσιάζει μείωση κατά 19,44%. Συγκεκριμένα για το 2014 το λιανεμπόριο τροφίμων παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο με τον δείκτη να μειώνεται ελάχιστα κατά 0,24% σε σχέση με το 2013, παρουσιάζοντας όμως σημαντική αύξηση κατά 2,69% το δ΄ τρίμηνο του 2014, η οποία συνεχίζεται και το α΄ τρίμηνο του 2015. Συνολικά το λιανικό εμπόριο παρουσιάζει επίσης σταθεροποιητική τάση το 2014 με ελάχιστη μείωση κατά 0,15% σε σχέση με το 2013.

Εξαιτίας της αύξησης που παρουσιάζει την τελευταία τετραετία το λιανεμπόριο τροφίμων και της ταυτόχρονης μείωσης των άλλων εμπορικών κλάδων, πλέον η απασχόληση του λιανεμπορίου τροφίμων αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% της απασχόλησης του λιανικού εμπορίου και το 31% συνολικά του λιανικού και χονδρικού εμπορίου. Παράλληλα, ενώ η άμεση απασχόληση στο λιανεμπόριο τροφίμων το 2010 αντιπροσώπευε το 4,37% της Ελληνικής αγοράς εργασίας, το 2014 αντιπροσωπεύει το 5,57%, ξεπερνώντας κλάδους όπως είναι οι Κατασκευές, οι Μεταφορές και η Υγεία.

Πηγή: euro2day.gr

ΜΕΤΡΑΕΙ Η ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ